کاظم راستگفتار که پروانه ساخت دو فیلم سینمایی و یک سریال به کارگردانی وی به تازگی صادر شده از توقف تولید هر سه اثر خبر داد.
کاظم راستگفتار کارگردان سینما در گفتوگو با خبرنگار دیباچه، اظهار داشت: ساخت دو فیلم سینمایی «نقاب 2» و «مستقیم جهنم» را که هر دو مجوز ساخت دریافت کردهاند را به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف کردهام و فعلاً در این شرایط اقتصادی که توان ساخت فیلم از بخش مستقل سینما گرفته شده نمیتوانم به ساخت این آثار فکر کنم.

راستگفتار تصریح کرد: سریالی با عنوان «شوهر آهو خانم» نیز برای ساخت در دست داشتم که با وجود طی کردن مراحل پیشتولید، ساخت آن متوقف شد. با توجه به قسمتهای افسارگسیخته و وضعیت بد اقتصادی کمتر سرمایهگذار و تهیهکنندهای جسارت ساخت فیلم و سریال را دارد. اگر یک نفر داراییاش را صرف خرید کود حیوانی کند، پس از یک سال به سود بهتری از ساخت یک فیلم میرسد.
وی افزود: در سینمای امروز همانطور که میبینیم تنها قشری خاص مشغول فیلمسازی هستند که یا در شرایطی خاص هستند و یا فیلمها از سوی سازمانها و نهادهای دولتی حمایت میشوند، بخش خصوصی به معنای واقعی در سینمای ایران رو به نابودی است. تصور اینکه مجوز یک فیلم پس از عبور از خط قرمزها صادر شود و سپس در این شرایط به سراغ عوامل فیلم بروید و با کمترین هزینه فیلمتان را بسازید و به فروش و سودآوری در سینمای ایران فکر کنید بسیار ترسناک و غیر ممکن شده و در این شرایط طبیعی است که هیچ انسان عاقلی برای ساخت فیلم اقدام نکند.
کارگردان فیلم سینمایی «نقاب» در ادامه گفت: حتی فیلم سینمایی «نقاب 2» که با توجه به موفقیت قسمت اولش ممکن است مخاطبان خود را در سینما داشته باشد با توجه به اینکه تمام قصهاش در کشوری دیگر روایت میشود حداقل به دو میلیون دلار پول نیاز دارد که حدود 25 میلیارد تومان هزینه برای سازنده خواهد داشت. با این شرایط فیلم باید 75 میلیارد تومان حداقل بفروشد که سرمایهگذارش متضرر نشود، امروز یک فیلم اجتماعی در سینمای ایران تحت هیچ شرایطی نمیتواند 75 میلیارد تومان فروش داشته باشد، پس منطقی است که به ساخت این فیلم فکر نکنیم.
این کارگردان اظهار داشت: طبیعی است که در این شرایط به ساخت فیلم نمیتوان فکر کرد. من نیز مثل بسیاری از فیلمسازانی که از کمک نهادها و سازمانهای دولتی محروم هستند یا با آقازادهها ارتباطی ندارند و پولهای عجیب و باد آورده در دستشان نیست، هیچ امیدی به فیلم ساختن ندارم.